Àpats saludables per a les excursions escolars. Consells.

23/05/2018

Quan els nostres fills i filles van d’excursió ens toca pensar què menjaran que els agradi, que sigui pràctic, etc. I moltes vegades acabem posant la típica carmanyola amb macarrons i pollastre arrebossat. És aquesta la millor opció?

Doncs no, no és la millor opció ni de lluny. Els nens i nenes són moguts, inquiets, i quan van d’excursió el més probable és que no mengin asseguts en una cadira, amb una taula, tal i com mengem a casa o a l’escola. Les sortides s’organitzen de tal manera que és habitual que els nens i nenes mengin asseguts en el terra d’un parc o d’una plaça. En aquesta posició és molt fàcil que la carmanyola amb el menjar acabi per terra i es quedin sense dinar. Per tant, és millor optar per opcions que els requereixin poques habilitats amb les culleres i forquilles, que s’ho mengin ràpid i que sigui atractiu per a ells. Llavors és millor que portin entrepans? No necessàriament. Aquí us proposem una varietat d’opcions saludables que us facilitaran la feina:

  • Tomàquets xerri i bastonets de cogombre i pastanaga.
  • Truita de carbassó o de patata, o francesa tallada a daus.
  • Crepes farcides amb verdures.
  • Enrotllats variats (hummus i pebrot, pollastre amb enciam i tomàquet, espinacs i formatge...)
  • Fruita tallada a trossos (maduixes, kiwi, raïm, taronja...)

També podem fer entrepans amb pa integral o de llavors i amb farcits saludables, però no tenen perquè ser l’única opció. Que els nens i nenes vagin d’excursió no és una excusa perquè aquell dia la dieta sigui menys saludable, avorrida o sempre la mateixa. Però si que ha de ser adaptada a les circumstàncies i a l’entorn on es duran a terme aquests àpats. Si ells ens ajuden a preparar les carmanyoles i el menjar, encara serà molt més divertit i farà que aquests dies siguin encara més especials.

Marta Rodríguez Segura

Pràctiques màster Nutrició i Salut UOC

Compartir