Pomes. Una alternativa saludable

25/09/2017

 

La poma és una de les fruites més consumides al món. Es conrea en gairebé totes les zones temperades del planeta. La seva forma, sabor, textura, fermesa la fan molt atractiva.

El 85% del seu contingut és aigua. També conté sucres, vitamines, oligoelements i potents antioxidants. És molt rica en fibra: la pectina. A més de ser poc energètica, és molt utilitzada en tota classe de dietes, a més de tenir la propietat d'afavorir la regulació del moviment intestinal.

També, recorda, que la polpa resultant després de ratllar-la i deixar-la enfosquir potser molt útil per a millorar la diarrea.

La pell de la poma en comparació a la polpa, conté una mica més de fibra i diferents tipus de polifenols antioxidants, que són els responsables dels diferents colors de la pell segons les varietats, l'exposició solar i el grau de maduració del fruit. En contrapartida, per a algunes persones la pell de la poma potser més al·lergògena que la polpa, igual que la de les peres.

Una de les preocupacions que sorgeixen quan es plantegen els possibles riscos de consumir amb pell és la possible contaminació química per la utilització de pesticides i plaguicides. Per a això, és convenient rentar-les abans, per eliminar restes de substàncies químiques i els possibles microorganismes que hagin pogut accedir a la superfície del fruit durant la recol·lecció, emmagatzematge, transport i venda.

Acabarem amb un refrany anglès: "one apple a day keeps the doctor away" o sigui, que una poma al dia manté el metge a la llunyania.

 

Doctora Marga Serra,

Directora de Nutrapp

 

Foto. <a href="http://www.freepik.es/foto-gratis/retrato-de-una-mujer-atractiva-comer-una-manzana_1281017.htm">Diseñado por Freepik</a>

Compartir