Bon estiu, bona hidratació!

16/06/2017

L'estiu és una època propícia per fer exercici físic a l'aire lliure, però abans de res hem de tenir en compte les condicions d'humitat, temperatura i insolació. La platja i el camp són els llocs més adequats per jugar amb les raquetes, pales etc. però en moltes ocasions no hi ha ombres i pot ser perillós per a la nostra salut.

A més de protegir-nos la pell amb una crema solar alta i una gorra, hem d'evitar la deshidratació.

Com ho podem evitar?

- Beure aigua abans, durant i després de realitzar l'activitat física.

- Si es realitza un exercici físic continuat és important ingerir begudes amb electròlits i hidrats de carboni per reposar les pèrdues efectuades per l'excessiva sudoració.

- Evitar l'exercici físic en hores de màxima insolació.

Altres consells bàsics:

- L'aigua ha de ser la beguda bàsica en els àpats, evitar begudes alcohòliques i d'altres amb sucres afegits.

- Portar una ampolla d'aigua sempre amb tu.

- No esperar a tenir set per beure, a mesura que envellim perdem aquesta sensació.

- Les fruites, verdures i hortalisses han de ser les nostres aliades. Consumir moltes amanides, sucs, liquats, cremes fredes i molts batuts.

- Les infusions fredes són també una bona opció per incorporar-les a la nostra alimentació.

Recorda que els éssers vius som aigua. L'aigua forma part dels nostres teixits que formen els músculs, els ossos, els òrgans. Si perdem molta aigua i no la reposem ens pot provocar deshidratació, fatiga, cansament, falta d'atenció fins i tot podem arribar a patir un cop de calor.

Bon estiu, bona hidratació!

 

 

Compartir