Aigües amb sabors: senzilles i saludables

22/06/2017

Arriba la calor, el bon temps, la platja, l'exercici a l'aire lliure i també els àpats amb amics. Si la hidratació és important durant tot l'any, en els dies de més calor hem d'estar molt més conscienciats.

Però no es tracta de calmar la set amb qualsevol líquid: l'aigua és sens dubte l'estrella de la hidratació. Per això mateix, hem de prioritzar el consum d'aigua per davant de refrescs, begudes alcohòliques o sucs. Les begudes ensucrades i l'alcohol ens aporten calories que no necessitem.

També hi ha opcions sense sucre, amb edulcorants amb moltes menys calories, fins i tot sense calories. Però aquests ens generen una resposta positiva al gust dolç que no ens ajuda a rebaixar el seu consum. Per tant, no són una bona idea per prendre de forma habitual.

Així que, encara que l'aigua és sens dubte l'opció més saludable, ens pot semblar avorrida. Especialment si estem en una reunió social o en una festa infantil. Per fomentar el consum d'aigua, haurem de ser creatius perquè consumir aigua sigui alguna cosa atractiva.

Aigües saborizadas, hidratació natural

Les aigües saborizadas casolanes tenen molts avantatges. Per començar, eliminem els colorants i els additius artificials de cop. També podrem controlar el nivell de sucre afegit, ja que serem nosaltres mateixos els que les preparem.

Per a la seva preparació, simplement haurem de triar fruites fresques de temporada, plantes aromàtiques i espècies que combinin bé entre elles. Sempre tenint en compte si algunes d'aquestes estan contraindicades en el cas de patir alguna patologia.

Aquestes fruites, netes i ja tallades, s'afegeixen a l'aigua amb les plantes aromàtiques i les espècies i es deixen a la nevera entre 5 i 8 hores, depenent del gust que vulguem aconseguir. Una altra opció és afegir la fruita triturada amb un morter. No calen grans quantitats de fruita, ja que es tracta d'infusions.

La llimona és la fruita més utilitzada per saborizar l'aigua. La podem utilitzar en solitari o amb cogombre, però també funciona molt bé amb taronja i gingebre o amb menta i alfàbrega.

Altres opcions podrien ser fruits vermells amb nabius o maduixes, a la qual li podem afegir menta. O poma amb canyella. A més de refrescar-nos, també poden tenir altres avantatges. Per exemple, una aigua de menta, llima i llimona a més de refrescant ens millora l'alè.

I a l'estiu, tant el meló com la síndria són bones opcions per a begudes sense sucre afegit, que combinen perfectament amb la menta.

Sabors subtils però molt agradables en una opció saludable i estiuenca.

Marta Martinez

Especialista en educació nutricional

Compartir